تام هنکس در جهانی خالی از سکنه با یک ربات و سگ تنها میماند
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۱۶۴۷
اپل حق پخش فیلم سینمای فینچ با بازی تام هنکس و در گونه علمی-خیالی و پساآخرالزمانی را خریداری کرد تا در فصل جوایز از شبکه اپل پلاس و در سینماها اکران کند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اپل فیلم سینمایی علمی-خیالی «فینچ» را با بازی تام هنکس خریداری کرد. این فیلم که محصول کمپانی اینترتینمنت است نام قبلی آن بایوس و قرار بوده است که توسط یونیورسال پخش شود، اما حالا توسط شبکه اپل پلاس در فصل جوایز پخش خواهد شد و به صورت محدود نیز اکران سینمایی خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به نقل از ددلاین، کارگردان فیلم «میگل ساپوچنیک» است که کارگردانی چند قسمت از سریال بازی تاج و تخت را انجام داده است.
«کریگ لاک» و «آیور پاول» نویسندگان این فیلماند که اولین بار است بعد از تهیهکنندگی فیلمهای «بیگانه» و «بلیدرانر» مینویسند. تهیهکنندگی کار نیز برعهده «کوین میشر» است و تهیهکننده اجرایی کار را «رابرت زمکیس» برعهده دارد.
در فینچ یک انسان، یک سگ و یک ربات یک خانواده را تشکیل میدهند که در آن قرار است تا ربات داستان از سگ محافظت کند. فضای داستان فیلم در دنیای پساآخرالزمانی رخ میدهد که همه انسانها بعد از یک واقعه از بین رفتهاند.
«فینچ» پس از «سگ شکاری» محصول سونی، دومین فیلم پرخرج هنکس است که از اپل تیوی پلاس پخش میشود. «سگ شکاری» در این شبکه پربیننده شد و نامزدی اسکار را کسب کرد.
تام هنکس یکی از تهیهکنندگان سریال «اربابان آسمان» محصول اپل تیوی پلاس و امبلین نیز خواهد بود. تولید این مینیسریال که دنبالهای برای «دسته برادران» است با کارگردانی «کری فوکوناکا» در انگلیس در حال فیلمبرداری است و از شبکه HBO پخش خواهد شد.
اپل در چند ماه اخیر امتیاز پخش فیلمهای «کودا»، «آزادی»، «ویل اسمیت»، «قاتلین ماه کامل» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و «غزل خداحافظی» با بازی «ماهرشالا علی» و «نایومی هریس» را خریداری کرده است.
سینمای جهان اسلام | همایونفر: به سپاه قدسِ فرهنگی در جهان نیاز داریم/ فعالیت وزارتخارجه در زمینه فرهنگی و هنری روشن نیستشفیعی: برای سینمای دینی باید فرم و ساختار در کنار محتوای غنی دینی قرار بگیرد+فیلمانتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: هالیوود فیلم سینما هالیوود فیلم سینما تام هنکس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مردگان از خاک بیرون آمدند!
تینا مزدکی: دو جامعه شناس به نام Tomasz Hollanek و Katarzyna Nowaczyk-Basińska، نگرانی خود را در مورد زندگی پس از مرگ دیجیتال ابراز کردهاند. آنها بر این باورند که چتباتهایی که از افراد متوفی تقلید میکنند و گاهی اوقات رباتهای مرده، رباتهایغمانگیز یا روحربات نامیده میشوند، چندین سوال کلیدی اجتماعی و اخلاقی را مطرح میکنند.
مثلاً چه کسی پس ازمرگ صاحب دادههای یک فرد است؟ تأثیر روانی بر بازماندگان چیست؟ از روحربات برای چه کاری میتوان استفاده کرد؟ و چه کسی میتواند ربات را برای همیشه خاموش کند؟ چنین سوالاتی زمانی الهام بخش یک قسمت ترسناک از سریال علمی تخیلی Black Mirror بود، اگرچه بنظر نمیرسد چنین آیندهای داشته باشیم.
با این حال سناریویی وجود دارد که Hollanek و Nowaczyk-Basińska در مقاله تحقیقاتی اخیر خود مطرح کردند و بنظر میرسد که نباید آن را نادیده گرفت. به عنوان مثال، مادربزرگ یک زن ۲۸ ساله تصمیم میگیرد که عکس، فیلم و اطلاعات مادربزرگش را در یک برنامه آپلود کند. این برنامه به زن این امکان را نمیدهد که با مادر بزرگ خود صحبت کند. اما اتفاقی عجیب رخ میدهد؛ مادربزرگ دیجیتالی در این آزمایش، در حالی که با نوهاش حرف میزند، شروع به فروش وسایل خود میکند.
به گفته کارشناسان، افراد ممکن است با چنین شبیهسازیهایی پیوندهای عاطفی قوی ایجاد کنند، اما آنها باید توجه داشته باشند که در عین حال آسیبپذیرتر میشوند. بنابراین به نظر میرسد حتی تشریفات در روحربات باید به روشی آبرومندانه انجام شود، چراکه به معنای نوعی تشییع جنازه دیجیتال است. اگرچه چنین توجهی به یک ربات چت هوش مصنوعی ممکن است در ابتدا پوچ به نظر برسد، اما در سال ۲۰۱۸، برخی از اخلاقشناسان استدلال کردند که بقایای دیجیتالی یک فرد ارزشمند است و باید به عنوان چیزی فراتر و به عنوان موجودی دارای ارزش ذاتی تلقی شود. این منطق با منشور اخلاق حرفهای شورای بینالمللی موزهها مطابقت دارد، که الزام میکند با بقایای انسانها با احترام و کرامت انسانی رفتار شود.
با این حال این دو اخلاقشناس بر این باورند که نمیتوان این رباتها را ممنوع کرد، اما میتوان کاری کرد که با دادههای افراد محترمانه رفتار کنند. همچنین نباید در فضاهایی عمومی استفاده شوند و فقط باید برای شخصیتهای مهم تاریخی باشد.
در سال ۲۰۲۲، فردی استدلال کرد که روحرباتها را میتوان به عنوان کمکهای پزشکی استفاده کرد. به عنوان مثال کودکی که یکی از عزیزانتش را از دست میدهد ممکن است گیج شود و اگر چنین رباتی وجود داشته باشد میتواند کمی به این کودک کمک کند. اما باز هم Hollanek و Nowaczyk-Basińska استدلال میکنند که این ایده بیش از حد محدود و محدودکننده است، زیرا به طور خاص به رباتهایی اشاره میکند که فقط برای پردازش غم و اندوه طراحی شدهاند.
در عوض، آنها معتقدند، این سیستم ها باید به طور معناداری شفافسازی شود تا کاربران به بهترین شکل ممکن بدانند برای چه چیزی به برنامه اطلاعات میدهند. همچنین متوجه شوند که چه خطراتن احتمالی در مورد این رباتها وجو دارد. همچنین باید بدانیم که روحربات چگونه غیر فعال میشود. به عنوان مثال، اگر فردی روحربات را به فرزند خود هدیه دهد، آیا شخص مجاز به انصراف است؟ یا اینکه قرار است روحربات برای هنمیشه در زنگی فرد وجود داشته باشد؟
بنابراین این دو کارشناس معتقدند برای هدایت توسعه چنین رباتی، داشتن نوعی نرده محافظ ضروری است و این تفکر انتقادی در مورد جاودانگی کاربران به طراحی تعامل هوش مصنوعی انسانی و تحقیقات اخلاقی AI کمک کند.
منبع: sciencealert
227323
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904623